Sommige mensen verlangen terug naar vroeger, want toen was alles beter. Er zijn mensen die aan Social NOTworking doen en zich een middag ontsluiten van internet, telefoon en laptop. Om vervolgens na afloop snel te Twitteren hoe geweldig die rust wel niet was!
Alleen al het plaatje van een vinylplaat of cassettebandje brengt bij sommigen sentimentele gevoelens naar boven.
Probeer deze gedachte nu eens te projecteren op Social Media. ‘Waarom Google+, ik heb toch Facebook!’ hoor je vaak. Je hoort nooit: ‘E-mail? Ik vind postzegels plakken veel te leuk’ of ‘Mijn pieper doet het nog perfect, dus voor mij geen mobiele telefoon!’.
Het gaat niet om het middel, het gaat om mensen!
We willen allemaal contact met mensen. We willen ze bereiken en in dialoog met ze gaan. Middelen en tools komen en gaan, de boodschap blijft het belangrijkste. Ga dus mee met de tijd en zet die middelen in die door de doelgroep gebruikt worden.
Nog meer volgers op Twitter is niet het allerbelangrijkste; wat je die volgers te bieden hebt des te meer. Geef ze meer dan ze hadden verwacht en je zult merken dat ze fan worden. Stel je fans niet teleur en ze zullen voor jouw merk de ambassadeursrol gaan vervullen.
Recente opmerkingen